Virtuál

2011.09.15.

Rá akarok jönni valamire.

Meg akarok találni valami érdekeset, a megállíthatatlanul áramló özönben a megfordulót, a túltelített közegben a fel nem oldódót, az áradatból kiemelkedő száraz kapaszkodót.

Ülök és befogadok, de nem értek, mozdulatlan vagyok, de száguldok előre virtuálisan, mert mindenhová elérek, hol járni óhajtok, s azok a helyek tovább nyílnak, mint csupa-ajtó termek, és jegyezném meg, hova jutottam már, de mégis, csak egyfelé mehetek, szinte sose vissza, mert oly rövid az emlékezet.

Miközben keresem bejárt utam fonalát, és emlékeim fölösleges leltárát készíteném jobb időkre, emberek lenyomatait látom, benne önmagam feltételes sorsait, más utakat, amiket a valóságban bejártam volna, de számomra most csak ez marad, az üres és emészthetetlen virtuális labirintus, az önmagába forduló és egyre szűkülő világ.

Eltértem tőlük, már másfelé járnak, magasabbra értek és többet tesznek, megjelennek és kitűnnek. Keservemben hasonulni próbálok, mert önmagam kicsi vagyok, nem kitartó, hanem türelmetlen, csak siklanék tovább, ugornék ajtókon túl, de ami visszatart: a lelkiismeret, hogy lehetett volna másként, úgy, ahogy azt látni vélem magam előtt másokon.

Árnyékuk megnő, mögötte lépnék én, elégednék azzal, mi rám vetül belőlük virtuális térben, mit megosztanak velem, arctalan tévelygővel, eggyel a sok közül, kik fordulnak ki, tovább, talán a másik ajtón, végtelen termek után nyom nélkül, egyre fogyó emlékezettel, átmeneti, hamis megbékéléssel.

Rá akarok jönni valamire.

Az emelkedő ingerküszöbön majdcsak átbukik valami, valaki tán rám figyel, megszán, mielőtt visszahúzódva rejtőzni kezdek, vagy megtalálok valamit, ideiglenes gyönyörforrást, szokatlan eredetiséget, mindaddig, míg szürkévé és megszokottá szívom, számomra üressé, s állok tovább, keresek mást.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://erdektelen.blog.hu/api/trackback/id/tr753230735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

rss

 

 

süti beállítások módosítása